Hestia Pro

Hestia, utvecklat av ThemeIsle, är ett av de mest populära WordPress-teman idag. Det används för närvarande av hundratusentals webbplatser och mer än 200 personer har gett det 5-stjärnigt betyg. Men passar det bra för ditt företag eller din webbplats?

Hestia Pro

Liksom många andra toppteman kommer det med en premiumversion som har många fler funktioner, möjligheter och anpassningsalternativ än gratisversionen.

I den här artikeln kommer vi att granska premiumversionen: Hestia Pro.

Vi kommer att se vilka funktioner det har att erbjuda, vad dess styrkor är, vad det gör bättre än sina konkurrenter och vilka saker det saknar. I slutet av den här artikeln har du förhoppningsvis tillräckligt med kunskap för att hjälpa dig att fatta ett välgrundat beslut: är detta rätt tema för dig eller inte?

Vad är Hestia WordPress-tema?

Hestia är ett populärt WordPress-tema utvecklat av ThemeIsle. Det är ett ensidigt tema med omfattande anpassningsfunktioner, byggt med sidbyggarkompatibilitet i åtanke. Hestia är kompatibel med alla större sidbyggare på marknaden som Elementor, Divi, Beaver Builder etc. Det har en gratisversion, Pro:n börjar på $69.

ThemeIsle är ett rumänskbaserat företag som grundades 2012. De är ett mycket välrenommerat team av WordPress-utvecklare som har gjort många bra teman till WordPress.

ThemeIsle har utvecklat och släppt många populära teman och plugins som Neve, Zelle Pro och OrbitFox, som alla används av tiotusentals användare runt om i världen.

Hestia kommer med förbättrad WooCommerce-kompatibilitet med funktioner som låter dig anpassa din butikslayout och låter dig visa en del av dina produkter på framsidan.

Hestia Pro har ett stort utbud av anpassningsfunktioner, särskilt för förstasidan (vilket är vettigt med tanke på att den är fokuserad som en ensidig mall). De kraftfulla och lätt anpassningsbara framsidessektionerna gör det mycket enkelt att skapa en elegant, men också kraftfull framsida på nolltid.

Den innovativa ”Hestia Pro Hooks” använder konceptet med WordPress-Hooks för att infoga anpassat innehåll i olika delar av temat, återigen, framför allt på förstasidan.

Kompletterande till allt detta är den utmärkta integrationen med sidbyggare, framför allt: Elementor.

Ensidigt tema

Även om det låter dig skapa en fullfjädrad framsida med lätthet, saknas det lite på andra avdelningar, särskilt när det gäller anpassningsfunktioner.

Till exempel är det ganska begränsat i antalet sidhuvuds- och sidfotslayouter. Den har också ett överväldigande antal webbplatsdemos att leka med. Dess färgalternativ är lite bristfälliga jämfört med sådana som Astra och GeneratePress.

Men utvecklarna har själva betonat att det är ett ensidigt tema, så det är bara vettigt att de flesta av dess funktioner är för att skapa en fantastisk förstasida eller ensidig webbplats.

”Ett stilfullt ensidigt tema perfekt för alla typer av företag. Njut av den höga prestanda som kommer med en fantastisk användarupplevelse.” – ThemeIsle

Så om du letar efter ett ensidigt tema som har byggts specifikt för detta scenario, då behöver du inte leta någon annanstans. Detta är det enda temat som erbjuder en robust och kraftfull svit av verktyg för att bygga en webbplats med mest tonvikt på dess första sida.

Med tanke på en sådan fokusering på att vara ett ensidigt tema är det en trevlig överraskning att upptäcka att det också fungerar bra som ett allmänt tema. Det kommer fortfarande packat med funktioner som gör det till ett bra tema överlag.

Förutom att du kan skapa en fängslande förstasida eller målsida, har du möjlighet att även inkludera standardsaker som en bloggsektion, med tanke på att detta är den typ av webbplats som de flesta företag behöver.

Nu när du förstår de idealiska användningsfallen och scenarierna för detta tema borde du redan ha en ganska bra uppfattning om huruvida detta tema är bra för dig eller inte. För att ytterligare befästa ditt beslut, låt oss gräva djupare och kolla in alla de saker som gör Hestia till ett perfekt val inte bara för ensidiga webbplatser utan även för andra typer av webbplatser.

Om du fortfarande undrar om du ska välja Hestia eller inte, är nästa avsnitt för dig så du kan bestämma dig.

I följande avsnitt kommer vi att upptäcka allt som kommer med Hestia Pro.

Men innan det, låt oss göra en snabb jämförelse mellan Pro och gratisversionen (hoppa gärna över om du bara vill se Pro-funktionerna).

Hestia Pro vs gratis

Oavsett om du använder Hestia Free eller inte, är det viktigt att veta skillnaden mellan Free- och Pro-versionen. Du kan sedan bestämma om du vill fortsätta använda endast gratisversionen, eller gå direkt till Pro-versionen.

De flesta gånger är uppgradering till premiumversionen av ett tema bättre och ger dig mer flexibilitet eftersom du får massor av ytterligare funktioner jämfört med gratisversionen.

Vi vet dock att det finns ”tveksamma” teman som nästan inte ger någon nytta av att uppgradera till premiumversionen. Det finns andra teman där det begärda priset för premiumversionen inte är värt det med tanke på skillnaden mellan dess gratis- och premiumversioner.

Med den diskussionen ur vägen, låt oss se funktionerna som finns i Pro-versionen av Hestia.

Funktioner i Hestia Pro

Hestia Pro kommer med massor av fantastiska funktioner, speciellt för att skapa ensidiga webbplatser.

Låt oss ta en titt.

1. Centraliserad anpassning via Customizer

En av de mest framträdande funktionerna är den centraliserade anpassningen via Customizer.

Du kan enkelt anpassa allt på ett ställe – med standard WordPress-anpassaren. Till skillnad från andra teman där det finns en separat administratörssida för temats alternativ, kan allt från typografi till framsidessektionsalternativ hittas och anpassas här.

Även om det finns en ”alternativ”-sida via Utseende > Hestia Pro-alternativ, innehåller den bara informationsmaterial.

Det finns inget att göra där om det du vill göra är att anpassa din webbplats. Det finns en knapp där som tar dig till anpassaren.

Det är också där du kan hitta Sites Library.

Den kanske enda anpassningsfunktionen som inte är tillgänglig i Customizer är Hestia Pro Hooks – vilket är förståeligt eftersom det är avsett för avancerad anpassning.

Den här funktionen låter dig lägga till anpassat innehåll – från enkel text till avancerad PHP-kod på olika delar av din webbplats.

Vi kommer att prata mer om detta senare i recensionen.

Möjligheten att komma åt allt på ett ställe är verkligen bekvämt. Plus att anpassa temat via Customizer låter dig utföra liveredigering (dvs. se ändringar i realtid)

2. Webbplatsbibliotek

Även om det börjar bli normen för WordPress-teman att ha sitt bibliotek med importerbara demowebbplatser för att komma igång med att skapa webbplatser, finns det fortfarande många som inte har ett sådant bibliotek.

Så även om Hestias webbplatsbibliotek inte är lika uttömmande jämfört med andra populära teman, är det fortfarande värt att nämna. I verkligheten lägger de flesta leverantörer till fler demo till sina bibliotek på månadsbasis, så vi kommer sannolikt att få se fler demos i biblioteket med tiden.

Just nu finns det fem gratis demos och fyra pro-demos tillgängliga för import som kan nås via Anpassa > Hestia pro-alternativ > Sites-bibliotek.

3. Orbit Fox Integration

Också utvecklat av ThemeIsle; Orbit Fox är en populär plugin som lägger till en mängd funktioner till WordPress.

Dessa inkluderar:

  • sociala delningsikoner,
  • menyikoner,
  • analys,
  • integritetspolicymeddelande,
  • anpassade Gutenberg-block,
  • och mer.

Om du är ett stort fan av denna plugin, kommer du att bli glad att veta att den är 100% kompatibel med Hestia. Det utökar till och med temats funktioner genom att lägga till ytterligare förstasidesavsnitt som Team, Rekommendationer, Funktioner, etc.

4. Första sidan sektioner

Ett av de mest framträdande dragen hos Hestia och det som skiljer det från resten: förstasidesavsnitt.

Detta är den främsta anledningen till att du bör överväga detta tema framför alla andra, det här är en mycket kraftfull funktion.

Det låter dig skapa en vacker förstasida på några minuter. Den kommer också med en liveredigeringsfunktion, så att du kan se dina ändringar i realtid.

Du kan aktivera eller inaktivera vissa avsnitt, ordna om dem genom att dra och släppa dem i anpassarpanelen och mer.

Framsidans sektioner kommer också med sidbyggarintegration.

Du kan använda både framsidessektionerna och innehållet i den sidbyggare du väljer sömlöst. Detta uppnås genom att visa vad din nuvarande sidas innehåll är via avsnittet Om. Med andra ord, om du lägger något på sidan du ställer in som förstasida, vare sig det är sidbyggarinnehåll, enkel text eller kortkoder, kommer det att visas i avsnittet Om.

Visa förstasidesavsnitt på andra sidor

Ett annat tjusigt knep är att du enkelt kan visa vilken som helst av dina valda förstasidesavsnitt på vilken sida som helst via Elementor.

Allt du behöver göra är att använda kortkodselementet och lägga till din önskade kortkod där för att definiera en anpassad kortkod som du sedan kan återanvända i andra delar av webbplatsen där du behöver den.

Det är viktigt att notera att vissa förstasidesavsnitt (när de inte används på förstasidan) inte kommer att visas på samma sätt som de skulle visas på själva framsidan.

Till exempel, om du väljer att visa avsnittet ”funktioner” på andra sidor via en kortkod, kommer det inte att visa avsnittets titel och underrubrik.

Du kan dock lösas genom att skriva en separat rubrik och underrubrik ovanför elementet om du behöver det.

En annan sak att notera är att innehållet i de ”återanvända avsnitten” är synkroniserat med vad det är i sin förstasidesversion. Det betyder att om du gör ändringar i förstasidesversionen av en sektion kommer alla kortkodsinstanser av den runt din webbplats också att följa de ändringar du gjort.

Styling och anpassning

Framsidans sektioner kommer inte med styling- och anpassningsalternativ.

Vilka stil- och anpassningsinställningar du än tillämpar på de allmänna anpassarinställningarna kommer att påverka dessa element, så om du till exempel vill ändra rubrikfärgerna måste du ändra rubrikens färgalternativ via anpassaren eller skapa en anpassad CSS riktad mot den specifika header du vill ändra dess färg.

Tillgängliga framsidor

När detta skrivs finns det 13 förstasidesavsnitt i Hestia Pro tillgängliga till ditt förfogande.

Låt oss gå igenom dem lite. Kom ihåg att vi pratar om Pro-versionen av temat, så beskrivningen och alternativen/funktionerna som vi kommer att beskriva här kommer att variera om du inte använder den betalda versionen.

Big Title Section – detta avsnitt visas alltid först. Det är i princip där du kan placera ett intro, rubrik, CTA eller något annat som kan hjälpa dig att fånga din besökares uppmärksamhet direkt.

Det är viktigt att notera att när du kommer från gratisversionen kanske du märker att du inte kan hitta ett alternativ för att byta mellan ett statiskt titelinnehåll till skjutreglageinnehåll.

Det finns bara en bild där du kan lägga till innehåll och inte de vanliga textfälten som finns i gratisversionen.

Tricket här är att bara fylla den ”första bilden” med det innehåll du vill ha och det är allt. Det kommer att visa innehållet precis som i gratisversionen. Den glider inte av sig själv – vilket är fallet i många reglage när du bara lägger till en enda bild. Om du lägger till ytterligare en bild, det är då den börjar bli ett skjutreglage.

Det är lite förvirrande, men vi tror att de gjorde detta för enkelhetens skull.

Det nämns dock inte i deras dokumentation så användare som migrerar från gratisversionen till Pro-versionen (även de som började använda Pro-versionen direkt) kan bli förvirrade. Vi tror att det skulle vara bättre om användare kan välja/bestämma mellan icke-slider- och sliderversionen av avsnittet.

Andra saker som är värda att nämna om det här avsnittet är att du kan välja mellan tre layouter:

  1. vänster sidofält,
  2. höger sidofält,
  3. och inga sidofält.

Om du väljer någon av sidofältslayouterna kan du välja att lägga till en widget i sidofältsområdet.

För bakgrundsalternativ kan du välja mellan parallax, video eller bildbakgrunder.

Funktionssektionen – det här avsnittet är där du kan visa upp vad din produkt eller tjänsts funktioner är. Du kan också använda detta för att visa upp dina tjänster eller någon annan sak som kan använda den här sektionens layout och stil.

Den kommer med en inbyggd FontAwesome-ikonfunktion (där du kan använda ikoner som fa-rocket ). Du kan enkelt anpassa färgen på ikonen via avsnittets färgväljare.

About Section – förmodligen den mest mångsidiga delen av dem alla, den kommer att visa allt innehåll du lägger på själva sidan. Du kan redigera dess innehåll genom att redigera själva sidan via inläggsredigeraren.

Det betyder att den har de mest avancerade anpassningsfunktionerna eftersom du kan lägga alla typer av innehåll här: från sidbyggarinnehåll till Gutenberg-block till enkel text, den kommer att visa dem alla.

Detta är det enda förstasidesavsnittet som du inte kan återanvända på andra sidor (det har ingen kortkod).

Det här avsnittet är också användbart om du vill använda sidbyggarinnehåll istället för förstasidesavsnitt. Allt du behöver göra är att inaktivera alla andra avsnitt utom detta. Om du inaktiverar allt inklusive avsnittet ”Om” och sedan försöker redigera framsidan med hjälp av en sidbyggare möts du av ett felmeddelande, så tänk på det.

Mångsidigheten i denna sektion gör att du enkelt kan blanda sidbyggare och andra typer av innehåll med förstasidesavsnitt, vilket låter dig skapa en kraftfull, unik och vacker framsida för din webbplats.

Lägg till detta Hestia Pro hooks-funktionen och du har en kraftfull uppsättning verktyg som låter dig bygga en riktigt anpassad framsida. Vi kommer att diskutera Hestia Pro-hooks senare efter att vi har gått igenom de återstående avsnitten.

Shop Section – endast tillgänglig när du har WooCommerce installerat och aktiverat. Detta låter dig visa flera produkter från din butik anpassade efter dina behov. Du kan välja att visa ett antal produkter från specifika kategorier i en anpassad ordning.

Portfolio Section – denna sektion kommer endast att vara tillgänglig om du har JetPack installerat och har dess portföljanpassade post-funktion aktiverad. Den visar ett specificerat antal objekt från din portfölj.

Team Sektion – som namnet antyder låter den här funktionen dig visa dina teammedlemmar. Den har alternativ för att lägga till deras bild, en kort bio och länkar till deras sociala medieprofiler.

Prissektion – låter dig skapa vackra pristabeller. Nackdelen är att du bara kan lägga till två paket.

Ribbon Section – användbart för CTAs och andra uppmaningar som att be din publik att prenumerera på din e-postlista.

Sektionen för kundrekommendationer – låter dig visa dina kundrekommendationer och sociala bevis. Du kan lägga till deras avatar, namn, titel och den faktiska rekommendationen. Du kan lägga till en länk till deras sociala medieprofil eller deras hemsida och genom att göra det kommer den att göra deras bild klickbar.

Klientfältsektion – detta avsnitt låter dig visa dina kunders logotyper. Länkar till deras respektive webbplatser eller sidor på sociala medier kan också läggas till, i vilket fall gör att bilderna blir klickbara.

Prenumerationssektion – kan endast användas om du använder SendInBlue-tjänsten.

Bloggsektion – låter dig visa ett visst antal inlägg från en viss kategori.

Kontaktsektion – låter dig lägga till ett kontaktformulär med hjälp av någon populär plugin för kontaktformulär. Allt du behöver göra är att ställa in ditt formulär, plocka upp dess kortkod och klistra in den i det här avsnittet och du är klar.

Du kan lägga till ytterligare innehåll på vänster sida av avsnittet via den inbyggda inläggsredigeraren.

Det är alla tillgängliga avsnitt när detta skrivs.

Därefter kommer vi att kolla in Hestia Pro-Hooks som vi har nämnt flera gånger under den här artikeln.

Hestia Pro Hooks

Denna kraftfulla funktion låter dig infoga text, HTML, javascript, kortkoder och till och med PHP-kod i olika delar av temat. Detta ger dig massor av frihet och kraft att ytterligare anpassa den efter dina önskemål.

Innehållet du lägger till i hooks (förutom de hooks som visas före eller efter ett avsnitt) visas inte bara på förstasidan utan även på andra sidor.

Vi har nu täckt de viktigaste funktionerna i temat! Låt oss sedan kolla in dess anpassningsfunktioner.

Anpassning

Med Hestia kan du komma åt alla anpassningsalternativ genom WordPress-anpassaren. Allt från din webbplats teckensnittsfärger till dess typografi har möjlighet att anpassas genom att gå till Utseende > Anpassa.

Låt oss gå igenom dessa anpassningsalternativ.

Utseendeinställningar

Först har vi utseendeinställningarna. Här hittar vi alternativen för att anpassa din webbplats typografi, färger, sidofält, etc.

I det här avsnittet hittar du också möjligheten att växla framsidesavsnitt, rulla till toppknappen och boxlayouten.

Nästa upp har vi typografiinställningarna där vi kan konfigurera flera typografiska alternativ såsom teckenstorlek och teckensnittsfamilj som används på hela din webbplats, separerade via olika flikar.

Teckensnittsfamiljen är ganska självförklarande – fliken teckenstorlek är där du hittar något konstigt.

Om du vill ändra storleken på ditt webbplatsteckensnitt måste du välja mellan -25 och +25, vilket är lite vagt. Var bygger temat de storlekarna på? Det hade varit bättre om de använde pixlar här istället.

Att kontrollera teckenstorleken via Chromes inspektörsverktyg returnerar en storlek på 10px på -25 och 37px på +25. Förändringen är inte linjär.

Nästa är färginställningarna där du kan anpassa färgerna på olika temaelement. Du kan anpassa bakgrundsfärgen, accentfärgen (påverkar alla knappar), brödtext, etc.

För navigeringsfältet kan du redigera textfärgen och mer.

De sista punkterna i det här avsnittet är inställningar för bakgrundsbild och knappinställningar. Dessa inställningar är ganska enkla. Observera att knappinställningarna du ställer in här kommer att påverka knappar på hela webbplatsen.

Rubrikalternativ

I rubrikalternativen har vi anpassningskontrollerna för fältet överst, navigering och inställningar för rubriker.

Den allra översta fältet innehåller alternativ för att lägga till en meny eller widgetinnehåll högst upp på din webbplats (ovanför rubriken). Den har två layoutalternativ och en panel för att anpassa färgerna.

Vi har navigeringsinställningarna som innehåller layout och menyrelaterade inställningar. Här kan du anpassa utseendet på din webbplats navigering. Det finns tre layouter att välja mellan, med en av dem som låter dig lägga till en widget som du väljer.

Det finns också ytterligare menyalternativ som hamburgermenyväxling och sökikon.

Slutligen har vi rubrikinställningarna som innehåller alternativen för att anpassa din webbplats sidhuvudslayout. Den levereras med separata layoutalternativ för inlägg/sidor och produktsidor.

Du kan anpassa din rubrik ytterligare genom att lägga till en rubrikbild. Du kan också växla om du vill aktivera den här bilden för hela webbplatsen eller inte.

Normalt kommer rubrikbilder för blogginlägg att visa den utvalda bilden. Om du väljer att aktivera rubrikbild på hela webbplatsen kommer alla sidhuvudbilder att ersättas med den du anger.

Om du inte laddade upp en rubrikbild kan du använda den sista inställningen här, vilket är rubrikens gradient. Tänk på att rubrikbilden kommer att åsidosätta denna inställning.

Alternativ för sidfot

Avsnittet innehåller blygsamma anpassningsalternativ för din webbplats sidfot. Du kan konfigurera antalet widgetar, sidfot, layout och färg.

Blogginställningarna är uppdelade i tre sektioner:

  1. Författarsektionen,
  2. Blogginställningar och
  3. Prenumerera avsnitt.

I författarsektionen kan du välja vem du vill ska visas längst ner på dina bloggarkivsidor. Du kan också välja att ställa in en bakgrundsbild om du vill.

I bloggsektionen kan du konfigurera din bloggarkivsidas layout, utvalda inlägg och andra relaterade inställningar.

Slutligen, i prenumerationssektionen kan du använda ditt SendInBlue-konto för att visa kampanjen du väljer.

Butiksinställningar

Det här avsnittet ger anpassningsalternativ för dina WooCommerce-sidor. Du hittar alternativen för att konfigurera din produktstil och produktstil; välj om du vill använda siffror eller oändlig rullningspaginering och andra växlar.

White Label

Alternativet för White Label låter dig dölja alla referenser till Hestia och ThemeIsle i temats administratörspanel. Det här alternativet är användbart om du använder temat för dina kunder och du vill använda ditt eget företags namn istället för Hestia/ThemeIsle.

Det finns två sätt att använda den här inställningen.

Den första är genom att fylla i fälten med den information du vill ha och sedan trycka på spara ändringar. Det kommer nu att ersätta alla instanser av Hestia/ThemeIsle-referenser inom temats användargränssnitt och ersätta det med det du anger.

Se till att du växlar alternativet för White Label först EFTER att du har fyllt i fälten med nödvändig information. Detta beror på att efter att ha slagit på alternativet blir White Label-inställningen otillgänglig, vilket helt döljer det faktum att du använder Hestia-tema för dina kunder.

Om du vill komma åt inställningarna för white label igen behöver du bara inaktivera och återaktivera temat.

Och med det är vi klara med alla anpassningsfunktioner Hestia Pro har att erbjuda.

Sanningen att säga är det lite bristande jämfört med andra premiumteman, men det får jobbet gjort och det ger bekvämare tillgång till alla anpassningsalternativ tillsammans med liveredigeringsfunktioner.

I verkligheten ligger styrkan i två saker: kraften i att skapa en mycket flexibel och anpassningsbar ensidig webbplats, utan att bli överväldigad med alternativ och funktioner. Detta håller webbplatsen mager och högpresterande något som vi såg från hastighetstesterna.

I nästa avsnitt kommer vi att kolla in supporten och dokumentationen som erbjuds av leverantören för detta tema.

Support och dokumentation

Vi har sett temats funktioner och anpassningsalternativ, det är nu dags att se hur bra deras support och dokumentation är.

Dokumentation

Deras dokumentation är mycket välskriven. Den täcker varje enskild detalj om deras temas alternativ. Det finns dock fortfarande några artiklar som inte omfattas.

Till exempel förklarar de inte tydligt hur man ”återanvänder förstasidesavsnitt” på andra sidor. Det finns ingenstans i dokumentationen som säger att du behöver använda Elementor för att visa framsidesavsnitten på andra sidor och de har inte heller någon skriftlig artikel som förklarar att vissa delar av vissa framsidesavsnitt inte kommer att visas om de återanvänds på andra sidor (som vi har tagit upp tidigare).

Vidare angav de i sin Pro vs Free-jämförelse att du kan ”återanvända” förstasidesavsnitt. Den här beskrivningen är lite vag och folk kanske tror att med ”återanvändning” betyder utvecklarna att du kan använda förstasidesavsnitt på andra sidor och lägga till innehåll i det, men nej. Vad de menade med återanvändning är att du kan visa en kopia av ett visst förstasidesavsnitt på andra sidor. Detta är inte tydligt markerat.

En annan sak som vi tyckte var irriterande är att deras Pro-dokumentation inte har navigering precis som i deras gratisversionsdokumentation. Det gör det jobbigt att surfa, särskilt när allt är på en sida. Åtminstone borde de ha lagt till en innehållsförteckning överst.

Dokumentationskvalitet

Om du behöver hjälp med en viss funktion kan du dock enkelt hitta det med hjälp av sökfältet på deras dokumentationssida. Var noga med att lägga till nyckelordet ”Hestia”, annars kommer sökningen att returnera resultat från andra teman också eftersom deras dokumentationssida innehåller dokumentationen för alla ThemeIsles teman och plugins.

Förklaringarna är mycket tydliga och åtföljs av bilder och animerade GIF-bilder för att hjälpa dig att tydligt förstå funktionen.

Allt finns på en sida, så du behöver inte klicka, söka etc. för att hitta det du behöver. Nackdelen finns i deras Pro-dokumentation, som vi redan diskuterat tidigare.

Sammantaget är deras dokumentation mycket välskriven och lätt att förstå. Om de lägger till navigering i sin Pro-dokumentation kommer det säkert att vara bland de mest omfattande och användarvänliga dokumenten som finns.

Stöd

Enligt deras Free vs Pro-sida får Pro-användare svar på sina frågor inom 5 timmar. Även om du arbetar med något och fastnar, 5 timmar kan tyckas vara lite långsamma, kommer du att upptäcka att de flesta Pro-användare är förvånade över hastigheten och engagemanget hos ThemeIsles supportteam.

I verkligheten är en svarstid på 5 timmar mycket bra, på gränsen till svarstider för storskaliga, dyra underhållsavtal.

Du kan se från deras Facebook-recensionssida att de säkert kommer att svara på dina frågor för det mesta.

Som premiumanvändare, om du stöter på ett problem som inte täcks av deras dokumentation, öppna en supportbiljett och du kommer säkert att få dina frågor besvarade.

Gratis support

De är också ganska aktiva i WordPress supportforum, även om premiumanvändare inte kan posta sina frågor här eftersom det endast är tillägnat gratis Hestia-användare. De har också sagt att de inte övervakar gratisversionsforumet dagligen eftersom de prioriterar premiumanvändare.

Sammantaget är deras support snabb och pålitlig. Du kan aldrig gå fel med support med Hestia Pro!

Nu när vi såg hur nöjda användare av Hestia är, både gratis och proffs, så kommer vi i nästa avsnitt att sammanfatta allt vi har lärt oss om Hestia Pro via för- och nackdelar härnäst.

Fördelar och nackdelar

I det här avsnittet kommer vi att lyfta fram det vi gillade bäst och peka ut några av de saker vi inte gillade när vi använde detta WordPress-tema.

Fördelar

  • Kraftfulla förstasidesalternativ och anpassning.
  • Djup integration med Elementor.
  • Centraliserad anpassning.
  • Liveredigering.
  • Avancerad anpassning via Hestia Pro hocks.

Nackdelar

  • Lite brist på anpassningsmöjligheter.
  • Webbplatsbiblioteket innehåller väldigt få mallar att välja mellan.
  • Textredigerare på förstasidan kan behöva lite förbättringar.

Sammantaget är det ett av de bästa ensidiga teman på marknaden för tillfället. Även om det saknas en del övergripande funktioner för webbplatsanpassning, kompenseras detta genom att ge dig lättanvända verktyg för att bygga en övertygande förstasida eller målsida.

Rekommendationer/Användarnöjdhet

Det finns inte för många recensioner om Hestia Pro där ute (på andra bloggar som vår) så det kan vara svårt att hitta oberoende granskare och vad de tycker om temat.

Återigen, om kunder som har betalat för programvaran är nöjda, så är det bra.

Så vi har sökt igenom internet för att ta reda på vad folk säger om temat och dess utvecklare.

Temat har betygsatts till 4,8 av 5 stjärnor på WordPress, Hestia är verkligen älskat av sina användare. 237 av 271 användare har gett det ett 5-stjärnigt betyg, med endast försumbara 14 recensioner som är 3-stjärniga eller mindre!

Om du fortfarande inte är nöjd och vill ha andra alternativ, så har vi en hel del att erbjuda dig! Här finns några bra alternativa teman.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.